České dráhy už v osobní dopravě ztratily víc než desetinu trhu, loni přepravily jen asi 88 procent cestujících, kteří jeli vlakem. A pohled na soutěže na dotované spoje ukazuje, že během pár let by ten podíl mohl být ještě mnohem menší.
Bude to případ další státní firmy, kterou Česko neumí udržet silnou? A už stát umí formulovat, jaký přínos budou mít vysokorychlostní tratě? Ranní brífink Hospodářek mluvil s ministrem dopravy Martinem Kupkou.
V Ranním brífinku držíme krátký formát, právě tak na cestu do práce nebo k rychlé kávě, když jste na home officu. A budeme rádi, když si nás každé ráno najdete na webových stránkách HN nebo ve svých oblíbených podcastových aplikacích.
Nejnovější díl a také další podcasty Hospodářských novin si můžete poslechnout na našem webu v sekci Podcasty i v mobilních aplikacích Spotify nebo Apple Podcasts.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist