Chovat se udržitelně, starat se o planetu, neplýtvat. Taková hesla si v posledních letech přisvojila nejedna firma. Jenže jak poznat, že podnik opravdu vyrábí ekologicky a nejde pouze o další marketingový trik? Tereza Beránková s Martinem Ehlem se tentokrát zaměřili na takzvaný greenwashing, tedy natírání zboží nebo služeb na zeleno. Podle marketingové expertky Jany Lutonské z PR agentury Bison & Rose je třeba klienty naučit, že není dobré dělat se zelenějšími, než doopravdy jsou.

V komunikační strategii je zásadní přesvědčit zaměstnance dané firmy o jejím zeleném smýšlení, právě ti se pak stanou nejlepšími ambasadory společnosti, říká Lutonská. Řada firem se ale stále snaží přenést odpovědnost za klimatickou změnu pouze na spotřebitele. Tak jako se lidé naučili rozklíčovat škodlivá „éčka“ v potravinách, budou si podle Lutonské muset najít cestu taky k firmám, kterým věří v otázce jejich udržitelnosti.

Nejnovější díl podcastu Green Deal i další podcasty Hospodářských novin si můžete poslechnout na našem webu v sekci Podcasty i v mobilních aplikacích Spotify nebo Apple Podcasts.

Green Deal summit

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist