Zájem o létání v Evropě pozvolna roste, přesto počet letů zůstává ještě zhruba pětinu pod úrovní roku 2019. Ukazují to aktuální čísla mezinárodní organizace Eurocontrol. Výrazně se liší také tempo, jakým se z krize dostávají nízkonákladoví a klasičtí dopravci – zatímco třeba Ryanair už létá více než před covidem, Lufthansa zůstává stále zhruba o třicet procent níž.

„Pro nízkonákladové společnosti je jednodušší stimulovat poptávku, můžou investovat do toho, aby dostali cestující zpátky do letadel, což vidíme i na tom, že se jejich provoz obnovuje podstatně rychleji,“ říká v podcastu Ranní brífink HN Jakub Habarta, odborník na leteckou dopravu ze společnosti Deloitte.

Podle něj by se letní provoz v Evropě mohl pohybovat mezi 80 a 90 procenty předcovidové úrovně. Dopravcům se ale zatím nedaří dosáhnout stejné obsazenosti jako před pandemií, což potvrzují i statistiky organizace IATA. „Společnosti musí přesvědčit lidi, aby létali. Snaží se je nalákat nižšími cenami, snaží se je nalákat větší flexibilitou letenek, což za normálních okolností před covidem velmi nerady dělaly,“ popisuje v Ranním brífinku Habarta.

V tomto podcastu držíme krátký formát, právě tak na cestu do práce nebo k rychlé kávě, když jste na home officu. A budeme rádi, když si nás každé ráno najdete na webových stránkách HN nebo ve svých oblíbených podcastových aplikacích.

Nejnovější díl Ranního brífinku a také další podcasty Hospodářských novin si můžete poslechnout na našem webu v sekci Podcasty i v mobilních aplikacích Spotify nebo Apple Podcasts