Už v roce 2019 utratili Američané za domácí mazlíčky skoro 100 miliard dolarů a ten loňský tenhle trend ještě akceleroval. Po uši v lockdownu jsme totiž hledali nejen pomazlení, ale třeba i propustku ven z bytu pod záminkou venčení. Jen mezi březnem a zářím si Britové pořídili skoro 6 milionů zvířat, z nich polovina byli psi. Kvůli tomu už v květnu štěňata ve Velké Británii došla a jejich cena stoupla v průměru dvojnásobně, u některých plemen ale i o mnoho více. A nebyla to jen štěňata: útulky zaznamenaly nárůst zájmu o 600 procent, a tak minulý měsíc publikoval New York Magazine článek, ve kterém uvádí, že je jednodušší se aktuálně dostat na Harvard než adoptovat psa.  

City mezi člověkem a zvířetem se ale nažhavily na obou stranách. Skoro osmdesát procent stávajících amerických majitelů zvířat si všimlo, že jsou jejich zvířata šťastnější, když jsou více doma a 90 procent potvrdilo, že jim v lockdownu domácí mazlíčci pomohli lépe zvládat stres, být aktivní a udržovat se fit. 

Podíváme se také na nejdražší plemena psů, zjistíme, kolik vydělávají petfluenceři, a zabrousíme do nejvýnosnějších segmentů zvířecího byznysu – kosmetiky, oblečení a péče.  

Tip: Sledujte Instagram @hospodarky, kde vám ukážeme, jak vypadají cenami ověnčené vozíčky pro handicapované psy nebo mazlíčci roboti.

Nejnovější díl a také předchozí epizody podcastu Trendspotting si můžete poslechnout na našem webu v sekci Podcasty a také v mobilních aplikacích Spotify nebo Apple Podcasts.