Zpráva z úterka – opět uvízl kamion na přejezdu, který prostě nemohl projet. Šlo o hlubinný návěs, který vezl zemědělskou techniku. A zadrhl se spodkem. Že vám to něco připomíná? Ano, přesně takhle podle dostupných informací začala před dvěma týdny nehoda u Bohumína – kde vykolejil dálkový vlak, zemřel strojvedoucí a 20 lidí se zranilo. Následky přitom mohly být ještě horší nebýt toho, že bylo brzo ráno a vlak byl ještě poloprázdný.

Ten včerejší incident se stal na trati u Pacova na západním kraji Vysočiny – a má nakonec vlastně ideální rozuzlení: řidič dokázal zavolat obratem policistům, ti dispečerům a provoz na trati se zastavil. Lokálka na Vysočině se ale přece jen nedá srovnávat s koridorem na Slovensko, kde je vlaků mnohem víc a jezdí rychleji – takže na tyhle procedury často nezbude čas.

Právě v těchto dnech má Správa železnic vytipovat ty nejnebezpečnější přejezdy, které je potřeba přeměřit a upravit. Připomeňme, že právě případy uvízlých náklaďáků na hrbatých přejezdech ukazují problémy české státní správy v plné nahotě: bylo potřeba proinvestovat evropské peníze, tak se opravily tratě, jenže při tom se taky víc naklopily koleje, takže na vnější straně oblouků vznikly velké hrby – a ty už nikdo moc nedorovnával, protože silnice má jiného vlastníka.

V Ranním brífinku držíme krátký formát, právě tak na cestu do práce nebo k rychlé kávě, když jste na home officu. A budeme rádi, když si nás každé ráno najdete na webových stránkách HN nebo ve svých oblíbených podcastových aplikacích.

Nejnovější díl a také další podcasty Hospodářských novin si můžete poslechnout na našem webu v sekci Podcasty i v mobilních aplikacích Spotify nebo Apple Podcasts.