Vývoj techniky je dneska drahý špás. A vymyslet vlak, který by uměl jet přes 200 kilometrů za hodinu, to už od pohledu nebude levná záležitost. Ale kolik je to doopravdy? A jak velkou šanci má zrovna ten český, že by se uplatnil i v zahraničí?
Hostem Ranního brífinku HN byl tentokrát Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva plzeňské Škody Transportation. Není to úplně náhoda – v úterý firma představila svůj koncept soupravy a do tří let by ji měla dodat i české pobočce Arrivy. Bude to nakonec rentabilní podnik?
V Ranním brífinku držíme krátký formát, právě tak na cestu do práce nebo k rychlé kávě, když jste na home officu. A budeme rádi, když si nás každé ráno najdete na webových stránkách HN nebo ve svých oblíbených podcastových aplikacích.
Nejnovější díl a také další podcasty Hospodářských novin si můžete poslechnout na našem webu v sekci Podcasty i v mobilních aplikacích Spotify nebo Apple Podcasts.
Škoda Transportation ukázala koncept „vysokorychlostního vlaku“ pro Arrivu. Ale v Česku to zatím zase znamená jen 200 km/h
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist