Česká železnice je v situaci, kterou vlastně nikdy v historii nepoznala. Nákladní doprava, která byla vždycky hlavním zdrojem zisku, se propadá, a řada velkých firem je ve ztrátě. A naopak z veřejných prostředků mohutně podporovaná osobní doprava roste.
Hodně o poměrech ukazují i veletrhy. Minulý týden na logistickém veletrhu v Mnichově byli čeští i slovenští nákladní dopravci hodně vidět – a zřejmě se snažili ulovit nové zakázky. Tenhle týden se potom pozornost upne do Ostravy, kde začíná největší český železniční veletrh. Co říká o stavu české železnice? Odpovídá ředitel veletrhu Robert Pagan.
V Ranním brífinku držíme krátký formát, právě tak na cestu do práce nebo k rychlé kávě, když jste na home officu. A budeme rádi, když si nás každé ráno najdete na webových stránkách HN nebo ve svých oblíbených podcastových aplikacích.
Nejnovější díl a také další podcasty Hospodářských novin si můžete poslechnout na našem webu v sekci Podcasty i v mobilních aplikacích Spotify nebo Apple Podcasts.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist