Letní cesty na dovolenou mají jednu malou výhodu: vidí to i lidé, kteří přes rok po dálnicích tolik nejezdí. A sice fakt, že české dálnice jsou přetížené kamiony a kolony jsou extrémně dlouhé. A to hlavně ve dnech, kdy se přes Česko valí tranzitní vlna: v pondělí a úterý do Německa vydělávat, ve čtvrtek a v pátek zase na východ.

Přitom je tu železnice, která volné kapacity má a je daleko šetrnější. Udává se, že tuna zboží přepraveného po silnici má tří- až osminásobně vyšší emisní stopu. Proč tedy Evropa a jednotlivé státy víc netlačí na přesun nákladní dopravy? Hostem Ranního brífinku je tentokrát výkonný ředitel sdružení železničních dopravců Žesnad. A moc optimistický není.

V tomto podcastu držíme krátký formát, právě tak na cestu do práce nebo k rychlé kávě, když jste na home officu. A budeme rádi, když si nás každé ráno najdete na webových stránkách HN nebo ve svých oblíbených podcastových aplikacích.

Nejnovější díl a také další podcasty Hospodářských novin si můžete poslechnout na našem webu v sekci Podcasty i v mobilních aplikacích Spotify nebo Apple Podcasts.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist