Téměř dvě třetiny tržeb za potraviny a drogerii už pocházejí ze zboží v akci. Česko si tak podle dat výzkumné společnosti NIQ dál upevnilo své evropské prvenství. Roste také obliba výrobků prodávaných pod privátními značkami – tuto strategii na rozdíl od výrazných slev častěji uplatňují prodejci na západ od našich hranic. V Česku ale vznikl unikátní mix, kdy prodejci dávají do akcí i své cenové bojovníky, tedy právě privátní značky, upozorňuje v Ranní brífinku Lucie Zajícová, které vede v NIQ analytický tým zaměřený právě na řetězce. „U některých druhů výrobků už zákazník vnímá akční cenu jako tu běžnou a za jinou cenu si v podstatě to zboží ani nekoupí,“ říká Zajícová.

V Ranním brífinku držíme krátký formát, právě tak na cestu do práce nebo k rychlé kávě, když jste na home officu. A budeme rádi, když si nás každé ráno najdete na webových stránkách HN nebo ve svých oblíbených podcastových aplikacích.

Nejnovější díl a také další podcasty Hospodářských novin si můžete poslechnout na našem webu v sekci Podcasty i v mobilních aplikacích Spotify nebo Apple Podcasts.