Elektromobily zabírají ve městě prostor stejně jako běžná vozidla, do budoucna jsou řešením pohybu obyvatel po městě elektrokola. Alespoň to tvrdí odborník na městskou mikromobilitu Roman Meliška. Ročně se v Česku prodá přes 120 tisíc elektrokol. I cykloprodejny ale zasáhla krize dodávek komponentů a poptávku tak brzdí nedostatek dílů. Nejen na to, jestli je reálné přesedlat z auta na elektrokolo a jezdit jím na velké rodinné nákupy nebo rozvážet děti do školek, se v novém díle podcastu Green Deal HN ptali Martin Ehl s Terezou Beránkovou.
Podle Romana Melišky nebudou pojmy jako klimatická změna a ekologie motivovat běžné řidiče, aby odložili klíčky od svých vozidel a do práce se raději dopravili na elektrokole. Česká města podle něj stále nejsou dostatečně bezpečná. Dokud radnice nevybudují pohodlnou infrastrukturu, nebude o jízdu do práce na kole zásadní zájem.
Jako krok vpřed vnímá Meliška třeba nákladní elektrokola. Ta si v posledních letech oblíbili i internetoví prodejci potravin. Díky společnému pražskému depu tak mohou i konkurenti šetřit náklady.
Zálohování PET lahví je nezbytné, tvrdí nápojáři. I kvůli zdražení surovin na výrobu obalů
Nejnovější díl podcastu Green Deal i další podcasty Hospodářských novin si můžete poslechnout na našem webu v sekci Podcasty i v mobilních aplikacích Spotify nebo Apple Podcasts.
Zásadní změny, které s sebou přinese přechod k udržitelnému byznysu, budou také předmětem Green Deal Summitu Hospodářských novin. Nepropásněte poslední možnost zakoupit zvýhodněné early bird vstupenky.
Generálními partnery projektu Green Deal HN jsou Komerční banka a skupina ČEZ.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist