Zatímco na mapě Česka se malují vysokorychlostní tratě, realita cestování vlakem je mnohem méně radostná. Jízda mezi Prahou a Brnem i Prahou a Ostravou trvá o desítky minut déle, než jsme byli ještě před několika lety zvyklí. Důvodem jsou výluky kvůli rozsáhlým opravám v úsecích, které prošly zhruba před čtvrtstoletím zásadní modernizací.
Znamená to, že koridory dohromady za desítky miliard korun nevydrží ve slušném stavu ani 30 let? Bude podobných omezení v dalších letech přibývat s tím, jak budou stárnout další stovky kilometrů hlavních tratí? A za co letos utratí Správa železnic 53 miliard korun? Na to jsme se v Ranním brífinku zeptali Jana Sůry, který se dopravě dlouhodobě věnuje a vede nejen mezi šotouši sledovaný web Zdopravy.cz.
V tomto podcastu držíme krátký formát, právě tak na cestu do práce nebo k rychlé kávě, když jste na home officu. A budeme rádi, když si nás každé ráno najdete na webových stránkách HN nebo ve svých oblíbených podcastových aplikacích.
Nejnovější díl Ranního brífinku a také další podcasty Hospodářských novin si můžete poslechnout na našem webu v sekci Podcasty i v mobilních aplikacích Spotify nebo Apple Podcasts.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist