Přestože bezobalovým obchodům fandí, nohama zůstává pevně na zemi. Podle Mirka Lizce ze společnosti Miwa tři čtvrtiny zákazníků vědí, že současný systém plýtvání jednorázovými obaly je neudržitelný. Pustil se proto do byznysu s opakovaně použitelnými obaly, ty jsou podle něj pro zákazníka, který je zvyklý mít vše na dosah ruky, schůdnější alternativou. Nejen na to, jak se k nim zákazníci staví, se ho v podcastu Green Deal ptali Tereza Beránková a Martin Ehl.

„V podstatě jsme schopni nabídnout všechno, co se sype a podléhá fyzice. Kromě klasické rýže, oříšků nebo luštěnin tak jde nakoupit třeba prací prášek nebo sprchové gely,“ vysvětluje Lizec. „Vše je propojené s cloudem a funguje na čipy,“ popisuje technologii, se kterou už prorazil nejen v Česku, ale především na trzích zemí západní Evropy.

Zboží společnost Miwa dodává do klasických supermarketů zabalené ve speciálních 12litrových nádobách. Chytrý výdejní ventil pak během nákupu načítá informace z datového cloudu a přizpůsobuje dávkování podle produktu. Sám zákazník si zboží může odsypat do speciální nádoby s čipem. Pomocí aplikace se mu následně z karty automaticky strhnou peníze.

Ideální cílovou skupinou jsou podle něj ženy, které nakupují v drogeriích. „Cílíme na skupinu pohodlných environmentalistů. Ti vědí, že je nutné s obaly něco dělat, ale je potřeba, aby měli službu blízko, tedy v supermarketech, a ideálně aby byla levnější než srovnatelný produkt v obalu,“ dodává Lizec. 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist