Největším problémem české ekonomiky je to, že nenabízí vysokou přidanou hodnotu, tvrdí místopředsedkyně asociace průmyslového designu a majitelka firmy USSPA Kateřina Kadlecová. Není to podle ní jenom dědictvím devadesátých let, kdy jsme jako země vydělávali na levné pracovní síle. Ale i celkovým nastavením společnosti, která chce levné produkty, slevy a spokojí se s nižší kvalitou. Pak odpouští nekvalitu i sama sobě a nemá ambici nabízet světu to nejlepší. Jak to změnit? Co by pro to měly dělat firmy a co vláda? Jak se daří českému průmyslovému designu? A co by mělo být „brandem“ naší země?

Na to všechno odpovídá Kateřina Kadlecová v podcastové sérii Hospodářských novin s názvem reVize Česka. Ta navazuje na úspěšnou jarní konferenci uspořádanou v partnerství s podnikatelskou iniciativou Druhá ekonomická transformace, která sdružuje významné tuzemské byznysmeny a chce pomoci změnit republiku v dalších třech dekádách v otevřenou a úspěšnou zemi.

Všechny předchozí díly podcastu najdete zde.

reVize Česka 2024

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.

reVize Česka 2024

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist