Zatímco před sto lety jste se do luxusu museli narodit a status byl propojený s ekonomickou sílou, mocí a společenským postavením, dnes vám stačí přístup k internetu. Dřív byli „trendsetteři“ lidé z vyšší třídy a chudší část společnosti se snažila napodobit to, co nosí, co kupuje, čeho si váží a jak tráví volný čas. Za posledních 20 let se ale tahle pyramida začala rozpadat. Dnes už ti, co určují, co bude aspirativní vůbec nemusí mít bohatství v tradičním slova smyslu. A stejně tak značky, které se stávají statusovými symboly, lákají zákazníky jinými hodnotami než kdy dřív. Třeba i proto, že do roku 2025 přispějí mileniálové a GenZ k 130% růstu na trhu s luxusem. 

Nebuďme ale naivní. Tradiční luxus se rozhodně nikam nechystá. Naopak. Polovinu bohatství Spojených států amerických drží pevně v rukou generace baby boomers a 68 % vedoucích pozic zastává Generace X. Globální pandemie, válka na Ukrajině i nastupující recese navíc vyvolaly velkou nejistotu, kam uložit peníze. A tak to není jenom YouTuberka Mrs. Dow Jones, která doporučuje vložit úspory do Hermès kabelky. Ta totiž na ceně jen poroste, narozdíl od akcií.

Tip: Sledujte Instagram @hospodarky, kde se na všechny zmíněné trendy můžete i podívat. A určitě nám napište, jak se vám podcast líbí.

Nejnovější díl a také předchozí epizody podcastu Trendspotting si můžete poslechnout na našem webu v sekci Podcasty a také v mobilních aplikacích Spotify nebo Apple Podcasts. Budeme rády za hodnocení.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist