Jejich příbory vypadají jako z tvrdého plastu, přesto je ale po použití člověk může pohodit v lese a odejít s čistým svědomím. Výrobky společnosti Refork se totiž za několik měsíců kompletně rozloží. Přestože podnik sesbíral řadu ocenění a do karet mu hraje i rostoucí tlak na rozvoj udržitelného byznysu, pohybuje se tahle pražská startupová firma stále v červených číslech. O zákazníka se teď podle jejího šéfa Josefa Žádníka musí tvrdě bojovat, na českém trhu dvakrát usilovněji. I na to, jak se v době počínající recese a energetické krize daří prosadit malým zeleným firmám, se v podcastu Green Deal ptali Martin Ehl s Terezou Beránkovou.

Aby podnik získal investory, založili jeho šéfové vlastní kryptoměnu. Díky ní tak zvládli vybudovat výrobní linku. Samotného Žádníka překvapilo, že se do projektu nebála jít ani velká banka.

Jednorázové plasty nejsou podle Josefa Žádníka Čechům vlastní. Zatímco ve Španělsku nebo v Itálii se při oslavách používají plasty i v domácnostech, Češi příbory na jedno použití nemají rádi. Zákazníky pro svůj byznys proto nejčastěji hledá na jiných trzích.

Nejnovější díl podcastu Green Deal i další podcasty Hospodářských novin si můžete poslechnout na našem webu v sekci Podcasty i v mobilních aplikacích Spotify nebo Apple Podcasts.

Zásadní změny, které s sebou přinese přechod k udržitelnému byznysu, budou také předmětem Green Deal Summitu Hospodářských novin. Generálními partnery projektu Green Deal HN jsou Komerční banka a skupina ČEZ.