Patrick Suskind, autor románu Parfém: Příběh vraha, ne nadarmo říká, že vůně nás umí přesvědčit lépe než argumenty, vzhled nebo emoce. Čich je nedílnou součástí našeho gastronomického zážitku, hledání vhodného partnera, ale i rozpoznávání nebezpečí. O čich mnoho z nás přišlo během pandemie, a tak si ho teď podle globálního průzkumu Firmenich více váží 56 procent lidí.

Existuje více než 1,7 trilionu různých vonných molekul, a tak je svět vůní Mariánským příkopem, který stále ještě prozkoumáváme. A hlavně nakupujeme. Aktuální hodnota trhu s parfémy je více než 50 miliard dolarů a neustále roste. 

Stejně jako u módního průmyslu se i trendy v parfémech v průběhu let výrazně mění. Vůně jsou odrazem společnosti, ale i technologického vývoje. Svět zažil éru „růžovou“ nebo „tuberózovou“, Egypťané využívali aromaterapii, hippies si zamilovali pačuli, Napoleon rozmarýnovou kolínskou. Některé ingredience poznamenaly celé generace.

Tip: Sledujte Instagram @hospodarky, kde se na všechny zmíněné trendy můžete i podívat.

Nejnovější díl a také předchozí epizody podcastu Trendspotting si můžete poslechnout na našem webu v sekci Podcasty a také v mobilních aplikacích Spotify nebo Apple Podcasts

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist