Patrick Suskind, autor románu Parfém: Příběh vraha, ne nadarmo říká, že vůně nás umí přesvědčit lépe než argumenty, vzhled nebo emoce. Čich je nedílnou součástí našeho gastronomického zážitku, hledání vhodného partnera, ale i rozpoznávání nebezpečí. O čich mnoho z nás přišlo během pandemie, a tak si ho teď podle globálního průzkumu Firmenich více váží 56 procent lidí.

Existuje více než 1,7 trilionu různých vonných molekul, a tak je svět vůní Mariánským příkopem, který stále ještě prozkoumáváme. A hlavně nakupujeme. Aktuální hodnota trhu s parfémy je více než 50 miliard dolarů a neustále roste. 

Stejně jako u módního průmyslu se i trendy v parfémech v průběhu let výrazně mění. Vůně jsou odrazem společnosti, ale i technologického vývoje. Svět zažil éru „růžovou“ nebo „tuberózovou“, Egypťané využívali aromaterapii, hippies si zamilovali pačuli, Napoleon rozmarýnovou kolínskou. Některé ingredience poznamenaly celé generace.

Tip: Sledujte Instagram @hospodarky, kde se na všechny zmíněné trendy můžete i podívat.

Nejnovější díl a také předchozí epizody podcastu Trendspotting si můžete poslechnout na našem webu v sekci Podcasty a také v mobilních aplikacích Spotify nebo Apple Podcasts