Potkali se tak trochu náhodou před střední školou, prohodili pár slov a v dalších týdnech a měsících už společně dělali na prvních webových stránkách pro cukrárnu nebo prodejce stavebnin. Radim Tvrdoň a Martin Možnar se ale postupně od webů dostali k virtuální realitě, založili společnost WeBoard a dnes připravují tréninkové aplikace pro fastfoodové řetězce a také speciálního bota Ailu. O cestě od kartonových brýlí k virtuální realitě s umělou inteligencí vyprávěl jeden ze spoluzakladatelů WeBoardu Radim Tvrdoň v podcastu Poprvé.
„Kamarád hodil na stůl papírové VR brýle a řekl mi: tohle je budoucnost. Já jsem si je postavil a ohromilo mě to,“ vyprávěl Radim Tvrdoň, za jakých okolností se poprvé setkal s virtuální realitou. Ony zmíněné brýle byly Google Cardboard, stačilo do nich vložit chytrý telefon a během okamžiku jste se ocitli ve virtuálním světě.
Radim Tvrdoň a jeho kolega Martin Možnar v nich vycítili obrovskou příležitost, takže si pořídili výsekový stroj, dali ho do garáže a pustili se do výroby takových brýlí. Tehdy se jejich společný byznys točil více kolem marketingu a poskytování on-line služeb, takže VR brýle nabízeli na různé konference jako zpestření a ukázku nové technologie. Právě v ten moment se pomalu začínala rýsovat jejich firma WeBoard.
Od kartonu to byl už jen kousek k trenažerům a výukovým aplikacím ve virtuální realitě pro McDonald’s, KFC nebo banky či pojišťovny. „Spojení virtuální reality a HR byla přirozená geneze. Zjistili jsme, že firmy mají v tréninku zaměstnanců mezery,“ popisuje Tvrdoň.
V současnosti se WeBoard ve spolupráci s ČVUT věnuje vývoji virtuální reality s prvky umělé inteligence. Jejich bot se jmenuje Aila a chtějí s ním v dalších letech prorazit například do obchodních center nebo ubytovacích zařízení, kde by Aila poradila s orientací nebo pomohla vyřídit odbavení v hotelu.
Nejnovější díl a také předchozí epizody podcastu Poprvé si můžete poslechnout na našem webu v sekci Podcasty a také v mobilních aplikacích Spotify nebo Apple Podcasts.
Z malého bytu udělali kancelář, rok a půl dřeli jen ve dvou. Daniel Hejl o rozjezdu miliardového start-upu Productboard
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist