Zdeněk Jahoda přivezl do Česka první cereálie nejprve z Německa, časem se ale pustil do vlastní výroby v obyčejné troubě. Jeho cesta k vlastnímu podnikání však nebyla snadná - vedla přes Afriku a během privatizace mohl přijít o střechu nad hlavou.

"Před revolucí jsem pracoval ve státním podniku Investa, který vyvážel stroje do Súdánu, to mělo velký vliv na to, že jsem se později rozhodl zkusit podnikat," vrací se Zdeněk Jahoda v podcastu Poprvé do období po sametové revoluci. "Pro Investu jsem musel zařizovat povolení od ministerstva, shánět zákazníky, podepisovat kontrakty a vystavovat doklady. Tak jsem si jednou položil otázku: K čemu ten státní podnik potřebuji?"

Jahoda ale neměl dostatek financí, aby okamžitě mohl koupit kamion plný zboží. Získal však partnera z Německa, jenž mu umožnil dovážet zboží, které na československém trhu chybělo.

"První zásilka byly kalhoty, pak už začaly potraviny, nejdříve margaríny, oleje, jogurty a také cereálie," vypráví v podcastu Poprvé.

Nejdříve na obaly lepil značku Emco, název výrobku byl ale v němčině. Postupně Jahoda pochopil, že výrobek musí mít český název, jenže Němci mu vzkázali, že to nedělají. Začal tedy uvažovat o výrobě v Česku. Ta ale nebyla vůbec snadná, vše probíhalo v polních podmínkách ve skladu.

Proč je podle Jahody podnikání o zkoušení? Jak důležité je mít štěstí a být aktivní? Co jsou varovné příznaky, které prozradí, že se byznys nevyvíjí dobře? Kdy byl nejblíže ke krachu a jak se z krize dostal? Také o tom vyprávěl v podcastu Poprvé zakladatel společnosti Emco.

Nejnovější díl a také předchozí epizody podcastu Poprvé si můžete poslechnout na našem webu v sekci Podcasty a také v mobilních aplikacích Spotify nebo Apple Podcasts.