Výrobní firmy v Česku se v posledních letech potýkaly s následky pandemie koronaviru nebo zdražení energií. Jejich ochotu investovat do digitalizace a automatizace to ale výrazně neovlivnilo. Podle dat Svazu průmyslu a dopravy z konce roku 2022 vzrostl od roku 2019 podíl firem, které na digitální investice vynaloží 5 až 20 procent ročního investičního rozpočtu, ze 27 na 44 procent.

Nové technologie ve výrobě se snaží rozvíjet i závod Continental v Brandýse nad Labem, který patří v rámci Česka mezi pět největších dodavatelů pro automobilový průmysl. Vedení koncernu vybralo továrnu v Brandýse pro testování nejmodernějších technologií Průmyslu 4.0. Jakub Hamerník, manažer Continentalu pro chytrou výrobu, říká, že k větší digitalizaci dotlačili firmu její klienti. “Dříve jsme vyráběli jeden produkt deset let, dnes to jsou maximálně čtyři roky. Po té době uvádí naši zákazníci nový model auta a my pro něj musíme začít vyrábět nový produkt, což je enormní práce,” popisuje Hamerník v rozhovoru pro HN.

Urychlit práci pomáhá Continentalu například využití 5G sítí od T-Mobilu nebo virtuální realita. “Díky takzvanému digitálnímu dvojčeti jsme byli schopni popsat budoucí chování reálné výrobní linky tak, že bylo identické s fyzickou linkou, která byla instalována několik měsíců poté. Mohli jsme tak linku připravit a otestovat ještě dřív, než na ní byla reálně zahájena výroba,” uvádí Hamerník.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist