Mikrotrendy, makrotrendy, sezónní trendy nebo třeba „right-now” trendy. Klasický cyklus trendů, které se opakují zhruba každých dvacet let, už nefunguje. A to obzvlášť kvůli sociálním sítím – ty třeba zapříčila i to, že dnes existují trendy, které jsou aktuální klidně jen dvacet čtyři hodin. Obecně se koloběh trendů zkrátil na tři až šest měsíců, a ovlivňuje to nejen průmysl, ale i pojem generace. Mluví se dokonce o tom, že rozdělování lidí podle sociodemografických faktorů skončí s GenZ.
Tentokrát vás necháme nahlédnout pod pokličku samotného trendspottingu. Vysvětlíme, jak pracují agentury, které předpovídají budoucnost, proč se v různých módních řetězcích objevují ve stejnou chvíli ty samé kousky, proč mají všichni miléniálové doma pokojovky a kdo jsou inovátoři, „early adopters“ nebo naopak opozdilci. A hlavně proč trendy ovlivňují, i ty, kteří je „nesledují“.
Tip: Sledujte Instagram @hospodarky, kde se na všechny zmíněné trendy můžete i podívat.
Nejnovější díl a také předchozí epizody podcastu Trendspotting si můžete poslechnout na našem webu v sekci Podcasty a také v mobilních aplikacích Spotify nebo Apple Podcasts.
Předplaťte si svého autora! Krize v tiskárnách, síla audioknih a další trendy na trhu literatury
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist