Přežití lidstva závisí na poklesu CO2, podpoře cirkulární ekonomiky a plnohodnotném recyklování materiálů. V přírodě je to naprosto běžná věc, ale lidé to ještě pořádně neumí,“ říká v rozhovoru spoluzakladatel taxislužby Liftago a jednoho z největších výrobců reklamního textilu v Evropě – Malfini (dříve Adler) Martin Hausenblas.

Výrobce, který se pyšní důrazem na výrobu i provoz bez znečišťování životního prostředí, dosáhl v roce 2021 podle Hausenblase obratu zhruba dvou miliard korun. Na koronavirové krizi se oběma firmám podařilo na rozdíl od řady jiných podnikatelů vydělat. „Musíte se umět přizpůsobit a udělat z nevýhody výhodu. Když lidé přestali na začátku krize jezdit taxíky, začali jsme rozvážet balíky, jídlo a další zboží. Ukázalo se to jako skvělá obchodní příležitost. Nyní rozvážíme obojí a skvěle na tom vyděláváme,“ vysvětlil ústecký podnikatel, bývalý politik a filantrop pro podcast Digitální budoucnost.

V rámci stejnojmenného projektu chtějí Hospodářské noviny ve spolupráci s Vodafone Business upozornit na potřebu digitalizace českých firem. S Martinem Hausenblasem jsme se bavili o těch nejzásadnějších tématech, která budou muset české firmy vzhledem k technologickému vývoji řešit.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist