Přežití lidstva závisí na poklesu CO2, podpoře cirkulární ekonomiky a plnohodnotném recyklování materiálů. V přírodě je to naprosto běžná věc, ale lidé to ještě pořádně neumí,“ říká v rozhovoru spoluzakladatel taxislužby Liftago a jednoho z největších výrobců reklamního textilu v Evropě – Malfini (dříve Adler) Martin Hausenblas.

Výrobce, který se pyšní důrazem na výrobu i provoz bez znečišťování životního prostředí, dosáhl v roce 2021 podle Hausenblase obratu zhruba dvou miliard korun. Na koronavirové krizi se oběma firmám podařilo na rozdíl od řady jiných podnikatelů vydělat. „Musíte se umět přizpůsobit a udělat z nevýhody výhodu. Když lidé přestali na začátku krize jezdit taxíky, začali jsme rozvážet balíky, jídlo a další zboží. Ukázalo se to jako skvělá obchodní příležitost. Nyní rozvážíme obojí a skvěle na tom vyděláváme,“ vysvětlil ústecký podnikatel, bývalý politik a filantrop pro podcast Digitální budoucnost.

V rámci stejnojmenného projektu chtějí Hospodářské noviny ve spolupráci s Vodafone Business upozornit na potřebu digitalizace českých firem. S Martinem Hausenblasem jsme se bavili o těch nejzásadnějších tématech, která budou muset české firmy vzhledem k technologickému vývoji řešit.