Přežití lidstva závisí na poklesu CO2, podpoře cirkulární ekonomiky a plnohodnotném recyklování materiálů. V přírodě je to naprosto běžná věc, ale lidé to ještě pořádně neumí,“ říká v rozhovoru spoluzakladatel taxislužby Liftago a jednoho z největších výrobců reklamního textilu v Evropě – Malfini (dříve Adler) Martin Hausenblas.
Výrobce, který se pyšní důrazem na výrobu i provoz bez znečišťování životního prostředí, dosáhl v roce 2021 podle Hausenblase obratu zhruba dvou miliard korun. Na koronavirové krizi se oběma firmám podařilo na rozdíl od řady jiných podnikatelů vydělat. „Musíte se umět přizpůsobit a udělat z nevýhody výhodu. Když lidé přestali na začátku krize jezdit taxíky, začali jsme rozvážet balíky, jídlo a další zboží. Ukázalo se to jako skvělá obchodní příležitost. Nyní rozvážíme obojí a skvěle na tom vyděláváme,“ vysvětlil ústecký podnikatel, bývalý politik a filantrop pro podcast Digitální budoucnost.
V rámci stejnojmenného projektu chtějí Hospodářské noviny ve spolupráci s Vodafone Business upozornit na potřebu digitalizace českých firem. S Martinem Hausenblasem jsme se bavili o těch nejzásadnějších tématech, která budou muset české firmy vzhledem k technologickému vývoji řešit.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist