„Móda je přímým odrazem doby, ve které žijeme,” říká japonský umělec Azuma Makoto. Jestli jste si v posledních letech mohli v módě na něco vsadit, bylo to, že streetwear nestále poroste. A pak přišla pandemie a posun k ležérnější módě se ještě urychlil. Podle Brandwatch Fashion Report se o streetwearu na sítích mluvilo o 309 % více než v předchozích letech a definitivně tak převálcoval vysokou krejčovinu, u které objem zmínek naopak klesl o 64 procent. Pracovní uniforma se změnila na „nahoře byznys, dole party”, a příliš se to nemění ani po rozvolnění – pořád nosíme raději funkční oblečení a tenisky, než obleky a krajky. Módní průmysl navíc dostal poslední zásah, dospívající Generace Z definitivně nabourala staré struktury a u značek ji nejvíc zajímají morální hodnoty, postoj k ekologii či genderu nebo to, jak se staraly o své zaměstnance během lockdownů. Vyšlo také vůbec první číslo skandinávské edice Vogue s aktivistkou Greta Thunberg na obálce, která v rozhovoru pro nejslavnější módní magazín na světě kritizuje módní průmysl.

Móda také generuje dostatek zajímavých buzzwordů, podíváme se na upcycling, deadstock, dopaminové oblékání nebo třeba farm-to-fashion. A zjistíme překvapivý fakt – bavlněné tašky nejsou spásným ekologickým řešením, naopak, jsou důvodem další krize.

Tip: Sledujte Instagram @hospodarky, kde se na všechny zmíněné trendy můžete i podívat.

Nejnovější díl a také předchozí epizody podcastu Trendspotting si můžete poslechnout na našem webu v sekci Podcasty a také v mobilních aplikacích Spotify nebo Apple Podcasts

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist