K podnikání ho přivedla vášeň k cyklistice. David Voverka před třiceti lety založil první kurýrní službu v Česku, nasedl na kolo a začal doručovat zásilky. Nejdříve na to byl jen on a jeho obchodní partner, dnes má firma Messenger přes 150 kurýrů a tisíce klientů po celé republice. Jaké byly začátky tehdy nové služby a proč později doručování zásilek vyměnil za vlastní palírnu? Nejen o tom mluvil v další epizodě podcastu Poprvé zakladatel společnosti Messenger a Javornické palírny.

„Praha se začínala měnit a já tehdy dělal recepčního v hotelu. Věděl jsem, že to zoufale nechci dělat, že chci začít něco svého a splnit si sen kluka, který vyrůstá v komunistickém Československu, má šedivou budoucnost a najednou se mu otevřou nové možnosti,“ vzpomíná Voverka na období po sametové revoluci.

Vydal se proto do banky, aby si půjčil 300 tisíc na rozjezd firmy. Jenže v bance se s ním odmítli bavit. „Takový úvěr pro ně nebyl zajímavý,“ vysvětluje v podcastu Poprvé. Proto se obrátil na německou kamarádku svého obchodního partnera Iva Lorence. Ta dvojici na rozjezd Messengeru půjčila 20 tisíc německých marek.

„Koupili jsme si za to radiostanice, deset horských kol a dvě motorky Jawa 350,“ říká zakladatel Messengeru. Zákazníky nové kurýrní služby byly zpočátku především zahraniční firmy, které si v Praze otevíraly své pobočky. Češi si cestu k Messengeru museli teprve najít.

Naposledy seděl Voverka na kole jako kurýr před devíti lety. V té době už ale přemýšlel o novém projektu. Řízení kurýrní služby přenechal kolegům, koupil staré stavení v Javornici v Pošumaví a začal vyrábět ušlechtilé ovocné destiláty.

„Uvědomil jsem si, že jsem Messengeru dal všechno a že to lidé z managementu dělají lépe. S tím se spojila další věc – já jsem velký nadšenec do ovoce,“ popisuje Voverka.

Dále v podcastu Poprvé vyprávěl, proč nedoručil první zásilku, jaký byl rozjezd jeho podnikání v devadesátých letech, kdo a co ho přesvědčilo, že Messenger na kole bude fungovat i v Praze, a jaké má plány s Javornickou palírnou.