I české pivovary se musí v dnešní době přizpůsobit tlaku na udržitelnost svého byznysu a snížení uhlíkové stopy. V souvislosti s tím řeší zejména spotřebu vody, zdroje energií, dopravu nebo obaly. „Pivovarnictví má štěstí, že se mu poměrně vyhnuly plasty. My jsme do nich nikdy nestáčeli a stáčet nebudeme,“ říká v podcastu ředitel pro strategii a rozvoj obchodu Budějovického Budvaru Robert Chrt.
Pivovar prodává na 60 procent své produkce ve vratných obalech, zejména lahvích a sudech. Sud je podle Chrta ideální vratný obal, do něhož se vejde hodně piva a může sloužit 20 až 30 let. Státem vlastněný podnik zároveň podporuje zálohování plechovek, které už funguje přibližně v 10 evropských zemích včetně Slovenska, jež zálohy zavedlo letos v lednu. O zálohách plechovek a PET lahví se v poslední době hodně diskutuje i v Česku.
Jak vypadá zelená strategie Budějovického Budvaru a jak se připravuje na povinnost reportovat nefinanční data, která od příštího roku dopadne na část velkých tuzemských firem? A jak by měl podle Roberta Chrta vypadat pivovar budoucnosti? Poslechněte si podcast, který je součástí projektu Přechod na zelenou, který vzniká ve spolupráci Hospodářských novin a E&Y.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist