I české pivovary se musí v dnešní době přizpůsobit tlaku na udržitelnost svého byznysu a snížení uhlíkové stopy. V souvislosti s tím řeší zejména spotřebu vody, zdroje energií, dopravu nebo obaly. „Pivovarnictví má štěstí, že se mu poměrně vyhnuly plasty. My jsme do nich nikdy nestáčeli a stáčet nebudeme,“ říká v podcastu ředitel pro strategii a rozvoj obchodu Budějovického Budvaru Robert Chrt.

Pivovar prodává na 60 procent své produkce ve vratných obalech, zejména lahvích a sudech. Sud je podle Chrta ideální vratný obal, do něhož se vejde hodně piva a může sloužit 20 až 30 let. Státem vlastněný podnik zároveň podporuje zálohování plechovek, které už funguje přibližně v 10 evropských zemích včetně Slovenska, jež zálohy zavedlo letos v lednu. O zálohách plechovek a PET lahví se v poslední době hodně diskutuje i v Česku.

Jak vypadá zelená strategie Budějovického Budvaru a jak se připravuje na povinnost reportovat nefinanční data, která od příštího roku dopadne na část velkých tuzemských firem? A jak by měl podle Roberta Chrta vypadat pivovar budoucnosti? Poslechněte si podcast, který je součástí projektu Přechod na zelenou, který vzniká ve spolupráci Hospodářských novin a E&Y.